fredag 16 februari 2007

Rapport från källaren

Det mesta av grovarbetet är nu klart, skönt! Nu har vi påbörjat arbetet att organisera föremålen med tema på hyllor och i olika sektioner. När det är klart är det meningen att det ska bli lättare att hitta föremål man letar efter.

I går kväll tittade mannen och jag på Asterix och Cleopatra på DVD. En tecknad film från 1968 som jag såg mycket när jag var liten. Mitt minne hade sagt mig att den var bättre än vad jag tyckte igår, men det var kul att se den igen. Synd bara att filmen var i så dåligt skick när man digitaliserade den. Det var en del ljudproblem och hack, samt att den bitivis var grusig i bilden. Fick verkligen känslan av att man tittade på en repig VHS. Samtidigt är det otroligt att man kan digitalisera gamla filmer och ljudband så de kan sparas för framtiden.

Inga kommentarer: