söndag 11 mars 2007

Vad var det jag sa......

Som jag konstaterade igår var det redan klart vem som skulle vinna, röstningen var ju inte ens spännande.
Magnus och jag hade dock ganska trevlig i soffan medan vi tittade, mycket för att han bloggade sina, och delvis mina, kommentarer under programmets gång.

Min klara favorit var I remember love med Sarah Dawn Finer. Vilken låt och vilken röst! Hon hade nog kunnat komma långt i den stora finalen.

Så måste jag passa på att kommentera kläder oxå för det var genomgående tråkigt svart. Skulle varit trevligare att titta på om det varit mer färg.
Vilket får mig att tänka på SVTs 50 års firande i höstas. Jag tyckte det saknades färg och glamour, det kändes med som ett avtack, som om man firade något som skulle gå i graven. Jag vet att det är modernat med svart, minimalistiskt och enkelt, men ett 50 års firande ska vara gala och glitter. Massor av dansare och en stor kör att fylla upp scenen med.

Tillbaka till melodifestivalen:

Nu får man väl hoppas att både juryn och svensk folket har röstat fram rätt låt. Men jag tror tyvärr att The Ark kommer att drunkna bland alla andra band som kör det extrema eftersom det funkade förra året. Europa har nog lämnat det bakom sig och vill ha något nytt och spännande.

Inga kommentarer: