söndag 22 april 2007

Pyssel

När jag vaknade i morse ville jag bara dra täcket över huvudet och inte göra någonting idag. Men jag släpade mig upp ur sängen och gjorde Magnus sällskap i soffan. Efter att ha degat där en stund och ätit frukost beslöt jag mig att förflytta mig till arbetsrummet och datorn.
Då hände något konstig, jag började sortera en hög med papper på skrivbordet. Detta fortsatte sedan med att börja plocka undan lite papper och prylar i huset, så dammade jag, städade toaletterna, satte igång en tvättmaskin och bytte sängkläder. Efter en kort fikapaus så satte vi upp den sista hyllan i gästrummet sen började jag laga mat och efter det städade jag under trappen.
Nu har jag bestämt att det får vara nog med huspyssel för idag och jag blir helt sliten av att läsa det jag har gjort under dagen.
Senare idag ska vi på årsmöte för bostadsrättsföreningen och jag vill vara klar med förberedelser för imorgon innan det, ta fram kläder mm.

Inga kommentarer: