torsdag 4 oktober 2007

Arbetsträning, dag 2

Efter moget övervägande från min sida så bestämde jag att Piglet skulle få följa med till jobbet idag oxå. Det gick ju så bra förra gången, när han blivit lite varm i kläderna, så jag förutsatte att det inte skulle bli något som helst problem.

Så fel man kan ha.

Piglet började med att hoppa igång så snällt och var väldig pigg. Det visade sig strax att hans kompis på skrivbordet verkade vara väldigt morgontrött, för han ville inte alls kommunicera med nätverket, han som brukar vara så pigg. Konstigt tyckte jag och kollegan och drog i sladdarna som datorerna delade för att kunna prata med nätverket. Allt var inkopplat som det skulle, men trots att Piglet morgonkvittrade så sov hans kompis.

Detta resulterade i att både jag ock kollegan var tvungna till åtskillig morgongymnastik för att försöka reda ut varför kompisen inte ville prata.
Efter lite spring i korridoren och kryp under skrivbordet så hittade vi en ny dosa, som både Piglet och kompisen kunde enas om att prata med, allt frid och fröjd.

Jag tror att Piglet njöt ordentligt av all uppmärksamhet han fick i morse.

Inga kommentarer: