söndag 7 oktober 2007

Att ta sig tid för tid.

Hur kommer det sig att man har en hel dag full av tid, men ändå inte hinner med det man skulle velat göra?

Jag gillar att vakna på morgonen och inte ha en massa måste inplanerade, för då tänker jag att jag kan göra en massa saker som jag gillar och längtar efter att göra.
Idag hade jag till exempel tänkt påbörja en liten utgrävning av en terakotta krigare, läst en massa i en outgiven bok och promenerat med katten som var på besök.

Nu i slutet av dagen kan jag konstatera att jag endast hunnit med att läsa bok och inte alls så mycket så jag trott och hoppats.
Är det så illa att man måste planera en dag, som ska vara oplanerad, för att hinna med det man hade tänkt?

I och för sig är inte dagen slut, så jag hinner nog påbörja min utgrävning. Tyvärr har katten åkt hem, men det får bli prommis nästa gång vi ses. Så har jag ju fikat och umgåtts en massa och det var riktigt trevligt!
Så i slutändan har det inte varit en så dum dag i alla fall! :-)

Inga kommentarer: