torsdag 11 oktober 2007

His dark materials

I somras tipsade min syster mig om en trilogi skriven av Philip Pullman- His dark materials.
Jag bestämde mig för att beställa böckerna och läsa de på engelska, eftersom jag läser för lite på engelska.
Det visade sig dock vara lite trickigt att få tag på böckerna. Till att börja med hittade jag dem bara på svenska. Sedan håller man på att göra en film av den första boken med namnet The golden compass, vilket i sin tur gjorde det lite rörigt att veta vilka böcker jag skulle beställa.
Men efter lite om och men blev det rätt och på engelska från sundaybooks:

Northern lights (The golden compass i nyutgåva)
The Subtle knife
The Amber spyglass

De finns att få tag på på andra ställen har jag sett.

De är ungdomsböcker, men kan lika bra läsas av vuxna.
Jag tänker inte recensera böckerna, mer än att säga att de borde läsas av alla! :-)

Inga kommentarer: