måndag 1 oktober 2007

Piglet arbetstränar!

Just nu är det rapportarbete som gäller på jobbet. Med bara knappt 5 veckor kvar att jobba så är det mycket som ska ur huvudet och ner på papper.
Kollegan och jag delar dator, vilket normalt sätt inte brukar vara något problem...... Kanske kollegan tycker något, annat vad vet jag. :-)
Men nu när vi båda ska skriva en massa så krockar vi lite vid datorn. Därför bestämde jag mig för att ta med Piglet till jobbet idag, ja min laptop alltså!
Detta medför att vi kan skriva, fixa och dona vid varsin dator i vår egen takt.

Och Piglet får träffa andra datorer! Han brukar vara duktig på att umgås med andra för han bor ju i ett datorkollektiv, men det kan vara nyttigt att träffa nya datorer ibland.
I morse var Piglet lite blyg, han ville inte koppla upp på nätverket direkt. Jag misstänker att det kan vara så att han inte riktigt hängde med i de andras snack först eftersom de pratar windows och Piglet pratar Ubuntu, men nu vekar de leka snällt.

Dax att fortsätta jobba!

Inga kommentarer: