fredag 14 december 2007

Ahhhhh, pust!

Har just avslutat läsandet av The Subtle Knife, del två i serien His Dark Materials av Philip Pullman. Den var bra och så spännande på slutet att det bitvis var svårt att andas.
Sitter nu och kikar på bok tre, The Amber Spyglass, och känner mig tudelad. Å ena sidan vill jag börja läsa den NU eftersom den förra boken slutade riktigt dramatiskt. Men å andra sidan vill jag processa lite och hämta andan.
Det lutar åt det senare, ska vänta en stund och låta den förra boken sjunka in lite.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag kämpar med den första delen. Har inte kommit så långt än eftersom jag varit så trött senaste veckorna. Jag kommer ju bara ett par sidor per kväll. Än är jag inte såld på den, men eftersom alla säger att den är så bra så väntar jag med spänning.
/Camilla

Maria sa...

Jag kan hålla med om att den är lite seg och bitvis rörig i början. Men jag hoppas att du kommer att tycka den är bra en bit in. Om inte så kan vi ha en spännande diskussion om den! :-)