onsdag 19 december 2007

Besök på AF

På morgonen var jag och träffade min handläggare på Arbetsförmedlingen. Vi hade ett kort, effektivt och positivt möte!

Hon var imponerad över att jag hade alla mina papper, intyg och betyg. Det hör tydligen inte till vanligheten att folk i allmänhet har alla sina papper från jobb och studier. Helt vansinnighet tycker jag, för om man inte har ett papper på det så finns ju inget bevis på att man gjort det jobb eller läst det man faktiskt har.

Be alltid om ett papper! Säger en arbetsgivare att det är bättre att en framtida presumtiv arbetsgivare ringer till dem istället för att de skriver ett papper så låter det bra. Men vad händer om 5, 10, 15 år ? Företget kanske inte finns kvar, personer slutar mm.

Hon var också lätt imponerad över mina ansökningar och mitt CV! Jag är väldigt stolt över dem, men så har jag fått otroligt mycket hjälp att utforma dem och lära mig vad jag ska tänka på när jag skriver i framtiden.

Nu har jag skrivit i min jobblogg. Jo, jag har en sån för att dokumentera vad jag gör på jobbsökarfronten. Dels för mitt eget minne, men också för att kunna plocka fram uppgifter till AF och A-kassan.

Så nu är det dax att fortsätta med julstöket. Tjuvstartade lite igår med strykning och montering av gran och ljus, så nu är det bara de roliga bitarna kvar!

Inga kommentarer: