lördag 15 december 2007

Här kommer lilla Ludde Håhåjaja....

Vi ska få övernattningsgäster över jul, vilket vi ser fram emot.
En av våra vanligast förekommande övernattningsgäster framförde för en tid sedan ett önskemål om ny kudde, då de vi har i gästsängarna är från åtminstone järnåldern och inte riktigt är det stöd man kan förvänta sig av en kudde.

Idag gjorde vi därför slag i saken och införskaffade helt nya kuddar till våra gäster!
Vi meddelade gästen att denna, inte bara kan se fram emot julmat och klappar, utan en helt ny kudde att vila huvudet på vid sitt nästa besök. Detta mottogs mycket positivt.

Ja själv har en något märklig upplevelse av mina kuddar, de slutar efter en tid att fungera tillfredsställande. Min senaste kudde har varit på väg att dra en sista suck ett tag, den har blivit knölig och innehållet i den vandrar iväg från under mitt huvud till ett hörn. Detta är ett ständigt återkommande fenomen i mina kuddar och då är det dags att göra ett byte. Min man brukar med förvåning inse detta faktum och kan inte förstå vad jag gör med kudden för att få den helt obrukbar. Detsamma har jag undrat ett flertal gånger, men kan tyvärr inte ge någon förklaring till fenomenet.

Imorse vaknade jag och insåg återigen att dagen var kommen för ett byte. Detta sammanföll väl med att vi behövde nya gästkuddar och att vi behövde komma en sväng ur huset. Det sammanföll tyvärr oxå väl med alla andra som var ute i julhandeln, dock klarade vi uppgiften både så snabbt och smärtfritt man kan förvänta sig en dag som denna.

Jag har därför att se fram emot att vila huvudet på en ny kudde till kvällen och vår övernattande gäster kan framöver se fram emot detsamma!

2 kommentarer:

Magnus Runesson sa...

Jag har börjat fundera på om det är samma björn som förstör din kudde som förstör min frisyr.
Det visades ju på TV som reklam för ett tag sedan att det är en björn som kommer på natten och släpar runt en med håret mot golvet som gör att man ser ut som "hej kom och hjälp mig" i huvudet på morgonen.

Maria sa...

Nej, det är faktiskt en apa som förstör frisyren. Och ja, det skulle kunna vara den. Någon annan logisk förklaring finns ju inte. Du är förövrigt söt när du ser ut om "hej kom och hjälp mig" ;-)