måndag 28 januari 2008

Svart måndag

Idag har min kombinerade kaffe- och espressobryggare gått i graven.
Det fungerade att brygga kaffe i morse, tack ock lov. Men när jag höll på att göra en eftermiddagslatte så började det rinna vatten på ställen det inte ska, nämligen under och ut på droppbrickan. Det luktade lite konstigt och knäppte lite om bryggaren.

Jag hällde ut kvarvarande vatten, torkade upp vattnet på vift och drog ur kontakten. Tänkte att jag skulle skruva isär bryggaren när den svalnat för att se om någon slang hade lossnat eller så.

När bryggaren svalnat vände jag på den men konstaterade att två av skruvarna hade väldigt konstiga huvuden så jag gav upp försöket.
När Magnus kom hem påminde han mig om att vi ju har många bits som är lite knepiga. Jag hittade en som skulle kunnat ha passa om det inte var för att hålet är alldeles för smalt för att få ner bittet i.

Gav upp igen och började istället undersöka vad det finns för olika kaffe och espressobryggare på marknaden.
Har bestämt mig för att köpa två separata denna gång för att slippa skrota båda om en går sönder.

Det känns väldig tråkigt att den gick sönder för den bryggde riktigt gott kaffe och espresso!
Nu får jag klara mig med min tvåkoppsbryggare tills ny bryggare är inköpt.

Inga kommentarer: