torsdag 24 januari 2008

Tredje gången gillt, men inte mer i år!

Har just kommit hem från mitt tredje besök hos tandläkaren denna vecka. Ja, det kan låta lite hysteriskt, men jag tycker snarare det är bra och ni behöver jag inte gå dit på ett år!

Det började i måndags, då jag gick för första gången på alldeles för länge.
Då konstaterade hon att jag hade tandsten som var bra att få bort och det visade sig att jag kunde få en tid redan onsdag morgon. Lika bra att få det gjort tänkte jag och traskade dit igår.
Det är lätt obehagligt att ta bort tandsten, men trevligt när det var klart.

När jag skulle boka tid för att fixa hålet så visade det sig att tandläkaren hade en tid redan idag kl 16. I morse ringde de från tandläkaren och sa att hon blivit sjuk, men att en annan tandläkare kunde träffa mig kl 13.

Jag har haft tur med mina tänder och väldigt sällan behövt laga dem, men när jag har gjort det så har jag bett att få bedövning. Jag är inte så road av att någon pillar med borrar eller vassa saker i min mun och har aldrig vågat laga hål utan bedövning, trots att hålen har varit små.

Idag sa jag att jag kunde prova utan bedövning. Dels för att det var ett ytligt hål men oxå för att det är så otrevligt att vara bedövad. Det gick hur bra som helst! :-)

Nu har jag hela och rena tänder och är inte ens bedövad! Och allt blev fixat inom loppet av 4 dagar, behövde inte vänta i veckor!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Skönt att ha allt fixat. Men jobbigt att behöva gå tre gånger. Kunde hon inte tagit tandstenen antingen första gången eller ihop med lagningen.
Det värsta med tandläkare, optiker och frisörer är inte tiden det tar att vara där utan all tid och energi som går åt till att hitta en passande tid och transporter till och från.

Maria sa...

Om jag hade haft ett jobb så kanske det hade känts mer viktigt, men det var ganska skönt att göra en sak i taget.
Och som jag skriver så var det ju absolut inga problem att hitta tider eller byta till andra, mycket smidigt!