lördag 26 januari 2008

Väckarklockspyssel

Igår stannade vi till och handlade lite på väg hem från Norrköping. Det blev bland annat en ny klockradio för mig, eftersom den gamla brummade så jag inte kunde sova. Kopplade in den nya när vi kom hem men konstaterade att den brummade så även Magnus blev störd av den. Idag lämnades den tillbaka till affären och jag införskaffade en ny klocka. Denna gång skippade jag radiofunktionen och satsade på en som bara piper. Som bonus så lyser den inte hela tiden utan man måste aktivera lampa när man vill veta vad klockan är! Toppen för mig som blir störd på nätterna av saker som lyser.
Nu har jag testat att den nya klockan inte brummar, att den funkar och hur den låter när alarmet går igång, så nu ska den monteras vid sängen.
Klockan ha några skoj funktioner, som dock inte var köpargument för mig, projektor, valbart bakgrunds ljus, inomhus temperatur och datum. Det första vet jag inte om det ens är någon ide att ställa in fokuset på eftersom varken Magnus eller jag kommer att se utan gasögon. Den andra ska jag i alla fall testa. Inomhustemperaturen vet jag inte om jag kommer att fundera så mycket på, men med tanke på alla mätare vi har överallt så kan jag nu komplettera med den lokala temperaturen vid sängen. Datum är i och för sig inte fel, speciellt de gånger man vaknar lätt förvirrad och undrar vilken dag det är.
Nu hoppas jag att den låter bli att börja brumma så jag kan använda den!

Inga kommentarer: