lördag 19 januari 2008

Vilse i pannakan, eller....

Jag satt och tog det lugnt i soffan när telefonen ringde. Tittade på Magnus och konstaterade att det nog inte var till mig, så han skulle svara. Men han lämnade över luren till mig och jag konstaterar att det är mamman som ringer från sin mobil.

Mamman är ute med vänner för att under kvällen titta på en lokalrevy, men när de kom fram till dit de trodde att det skulle vara, så visade det sig att det inte alls var rätt ställe.
Jag knappade lite snabbt på datorn för att se om jag kan hitta adressen och det kunde jag. Hon tackar och vi lägger på.

Efter någon minut ringer det igen, mamman på mobiltelefon: Vet du vart det ligger?
-Nej, men jag ska kika.
Letar fram en adress söksajt och får fram rätt område.

- Vi står vid brandstationen konstaterar mamman, vart ska vi?

Mina tankar: Vilken brandstation? Hur ska jag förklara vart de ska om jag inte ens vet vart de är?
Säger- Jag vet inte hur jag ska förklara!
Mamman:- Kommer du ihåg vart vi flög sjöflyg ifrån när du var liten?

Jag tänker: Herregud, det var över 20 år sedan, kan jag väl inte komma ihåg!
I detta skede kikar Magnus på kartan: Det finns E20, ligger söder om det bredvid en sjö konstaterar han.
Jag flika in tre namn på områden i närheten.

-Tack då vet jag säger mamman och lätt svettig lägger jag på.

Tack mamma och vänner för att ni gör min småsjuka lördag i soffan lite mer spännande trots att ni är c:a 20 mil bort! :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

ja precis så vilse var vi.
vilken tur att ni är så bra på att läsa kartan. Revyn var toppen hälsar vi alla
kram mamma