lördag 9 februari 2008

Bojkott av Melodifestivalen, nästan....

Nu ska jag börja med min årliga bojkott av alla delfinaler och andra chansen av Melodifestivalen. Detta på grund av att jag hinner tröttna långt innan den svenska finalen och det är inte skoj.
Jag hinner nästan tröttna bara genom att se alla tidningsrubriker, för jag läser inga artiklar.

De senaste åren har jag bojkottat allt utom finalen, för att kunna uppskatta finalen. Det är ändå de 10 bästa låtarna som tävlar i finalen, så varför ödsla min tid med att titta alla delfinaler och lida av dåliga låtar?

I år gjorde jag dock ett undantag, jag tittade på första låten från första delfinalen: E-type och The Poodles! Undantaget gällde bara för låten! TVn var på från början av programmet, men ljudet var av och jag slängde bara ett öga på den för att se när första numret började,
Detta undantag gjorde jag eftersom jag är smyg E-type fan och gillat pyroteknik skarpt. Och när E-type är på scenen brukar det smälla ordentligt!
Låten var en klassisk rocklåt med bra drag och fint fyrverkeri!
Jag hoppas att de går vidare så jag får höra låten och se showen igen.


Nu får Melodifestivalen klara sig utan mig tills det är dags för final.

Inga kommentarer: