måndag 4 februari 2008

Det är skillnad på kaffe och kaffe

Nu har jag invigt båda mina nya bryggare!

I morse började jag med termosbryggaren och den fungerade klockrent! Eftersom den inte stänger av sig själv letade jag fram en 30 min timer igår när jag packade upp den och körde igenom med vatten, behöver alltså inte oroa mig för att den står på hela dagen för jag har glömt stänga av den!
Termosen är väl inte av bästa kvalite, men håller kaffet helt okej varmt och vi har ju micro!
Jag måste säga att jag är super nöjd med den, med tanke på att den bara kostade 149 kr! :-)

Nyss packade jag upp min nya espressobryggare och startade igång den efter alla konstens regler. En glad överraskning var att den var svart! Den vi såg i affären var silvergrå, men jag gillar nog den svarta bättre.
Det är en manuell variant, precis som min gamla så det var bara att göra som jag brukar, men kaffet blev bra mycket bättre. Så nu sitter jag och njuter av min första "nya" latte och den blev väldigt god!

Tror att det kan bli både en och två espresso under veckan när jag ska börja fixa med hallen! :-)

Inga kommentarer: