söndag 17 februari 2008

Hallbekymmer

Idag har vi fortsatt huspysslandet med att förbereda ommålning av hallens andra halva.
När vi började ta bort de saker som förut prydde väggarna insåg vi att de hängde just där av den anledning, nämligen för att täcka skador på väggarna.

Den sista saken att ta ner var hatthyllan, som till vår stora glädje satt fast i tapeten och därmed rev med sig delar av den Det känns extra skoj eftersom det är strukturtapet som inte går att "laga" genom spackling, men jag ska göra vad jag kan.
De förra ägarna hade dessutom använt monster skruvar som hade skadat pluggen så vi fick bända och slita loss dem. De har lämnat så spännande överraskningar på diverse ställen att man inte blir förvånad längre.

Jag har spacklat hål och skador, målat över det blåa i taket med vit färg och limmat tapet på några ställen, allt håller just nu på att torka. Så om en stund ska jag måla och spackla en gång till, samt tvätta bort limmet som är kvar från borden som vi tog bort.
Jag hoppas att spacklande idag räcker och har torkat så jag kan börja måla imorgon för det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: