måndag 4 februari 2008

Hallomvandling

Nu har arbetet med hallen börjat! (igen)
Tidigare har vi tagit bort den fula bården för att över huvud taget stå ut.

Idag har jag börjat måla över den baby blåa färg, från väggen, som de förra ägarna lyckats måla i det vita taket. Det blir inte snyggt med baby blåa fläckar när vi får sidengula väggar.
Ska måla minst en gång till och det blir ikväll. Ska oxå ta mig i kragen och tvätta bort det sista limmet från bården ikväll, sen får jag se om jag har lust att göra mer.
Imorgon ska jag tejpa och förhoppningsvis måla, det blir mycket tejp eftersom det är mer lister och dörrar än vägg.

Jag har delat upp arbetet så just nu håller jag på med halva hallen. Det blir smidigare så eftersom det är så mycket tejpande och pillande.
Får se om jag hinner den andra halvan i veckan. Borde göra det rent kemtekniskt, men vi ska kolla om det går att dra lite kabel bakom lister och det vore bra att ha det gjort innan målandet och jag vet inte om vi hinner göra det i veckan.

Fortsättning följer......

Inga kommentarer: