lördag 16 februari 2008

Mera Pullman och annat läsbart

Nu sitter jag och funderar på om jag ska beställa Lyra's Oxford, som är en fristående berättelse om Lyra från His dark materials.
Är väl lika bra för jag vill absolut läsa den.

Sen får jag vänta snällt som alla andra på böckerna Once Upon a Time in the North och The Book of Dust, som Pullman håller på att skriva. De hänger också ihop med serien, men ska ha fristående historier.

Så finns alltid möjligheten att läsa annat av Philip Pullman, han har ju skrivit fler böcker.

Nu ska jag dock sätta tänderna i Den siste Tempelriddaren av Raymond Khoury, sedan väntar fortsättning på Alexander McCall Smith's böcker om Mma
Ramotswe som äger Damernas detektivbyrå och sist på min "att läsa" lista står just nu The Princess bride av William Goldman.
Sen får jag se vad som verkar spännande att läsa!

Inga kommentarer: