torsdag 7 februari 2008

My neighbour Totoro

Igår kväll tittade jag på en fantastisk film: My neighbour Totoro, en vacker, rolig, fantasifull, lite spännande film.
Den är gjord av Studio Ghibli, en japansk anime.

Jag har inte så mycket erfarenhet av den typer av film, det lilla jag sett innan har inte tilltalat mig alls. Jag tror att de filmer jag sett förut har varit väldigt skrikiga och lite "stirriga", alltså har jag inte intresserat mig så mycket för denna typ av filmer.

My neighbour Totoro fick jag i julklapp med en varm rekommendation att titta på den och den rekommendationen kan jag verkligen skicka vidare!
Filmen är vacker, lugn och fridfull. Låter kanske lite konstigt, men det går inte att förklara på något annat sätt.

Kommer absolut att se fler filmer, speciellt från Studio Ghibli. De har bland annat gjort Spirited Away, en film många känner till. Har inte sett den själv men vill absolut göra det nu.

2 kommentarer:

Malin sa...

Mina favoriter är "Nausicaä of the Valley of the Wind" och Princess Mononoke. Detta är dock vuxenfilmer... Kikis delivery service är barnvänlig :-)
Köp här: http://www.sfbok.se

Maria sa...

Då får jag kika vidare på det vid tillfälle! :-)
Har hintat till de som gav mig filmen att jag är intresserad av fler så det är inte omöjligt att det dyker upp vid tillfälle!