fredag 28 mars 2008

Första veckan avklarad!

Nu har jag jobbat min första vecka på SKTF och såhär långt är det väldigt bra! Folk är positiva, allt organisatoriskt har fungerat bra och jag får en grundläggande utbildning.
Jag är inte bortskämd med att det finns dator, telefon, och annat man behöver, som fungerar första dagen, men det gjorde det här. Att få id/passerkort tog typ 7 minuter, bara det är imponerande. En trevlig arbetsgivare såhär långt!

Visst det sliter lite att åka tåg Stockholm tur och retur varje dag, men det är inte någon extrem pendling. Åker som regel X2000 och det har funkat bra.
Idag var det ett undantag då jag mötte upp Magnus på centralen och vi åkte hem tillsammans. Det var i och för sig trevligt att få två extra timmar att umgås, men det är drygt att sitta på det långsammare tåget.

När vi kom hem väntade vår tredje Ekolåda! Det känns fortfarande lite som julafton att öppna den. Denna gång fick vi bland annat Butternut, en pumpa som är suverän att grilla. Den ska vi laga mat på i morgon!
Som vanligt var det väldigt god kvalité på alla frukt och grönsaker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Roligt att allt fungerar på nya jobbet Karin