tisdag 4 mars 2008

Organiserat oorganiserad

Jag är duktig på att organisera mig, även om det ibland ser ut som en bomb slagit ner.
När jag var yngre hade jag ett väldigt bra system: allt låg överst. Men när jag blivit lite äldre har jag bytt system: allt ligger i högar, tex pappershögar, högar med väskor, högar med småprylar mm

Aven om mina högar kan se väldigt stökiga ut, så hör det till ovanligheteran att jag inte hittar det jag behöver. Alltså funkar mitt system alldeles utmärkt för mig!

Ibland kan det dock resultera i att en hög blir liggande, så som min väskhög som bland annat bestod av sakerna jag hade med mig hem när jag slutade jobbet på museet i december.
Så idag har jag packat upp och rensat ut det som jag vill spara, som rapporter och annat nyttigt.
Det är trevligt när det är gjort och allt ha hamnat där det ska!

Inga kommentarer: