måndag 10 mars 2008

Pensionspyssel

Idag har jag loggat in på minpension.se, registrerat mig och begärt uppdatering på mina uppgifter. Det tar upp till 5 dagar.

I början av året fick jag ut papper som jag skulle fylla i för att göra ITPK-valet. Eftersom jag inte är insatt i denna fråga för 5 öre la jag papprena i en hög och tänkte jag skulle kika på det någon annan dag.
Vi det här laget har jag fått två påminnelser angående ITPK-valet och alla har hamnat på samma hög.......

Men så igår hände något spännande! Vi var ju och åt tårta i Norrköping, bara det spännande! :-), men vännerna tog upp denna fråga och undrade om vi hade någon koll. De hade försökt samla ihop alla sina papper och få någon slags klarhet i det hela men inte lyckats. De har, precis som jag, haft flera olika jobb under mer eller mindre korta perioder och kunde inte riktigt få alla uppgifter att gå ihop.

När vi kom hem igår loggade Magnus in på minpension.se och registrerade sig. Jag var på väg redan då, men man behöver sina inloggningsuppgifter för PPM och de har jag inte i huvudet. Alltså letade jag fram dem idag och loggade in.

Det ska bli spännande att se vad det kommer upp för uppgifter! Jag borde väl också rota runt lite och se om jag kan få fram papper med uppgifter. Kan vara bra att sätta i en separat pärm och kolla mot de uppgifter som dyker upp på sajten.

Sen har jag hela PPM-biten att ta tag i oxå, men nu tar vi en sak i taget!

Inga kommentarer: