onsdag 23 juli 2008

Home sweet home

I dag har jag jobbat hemma och därmed sluppit åka tåg! Har fått massor gjort. Tror jag har skrivit förut att jag gillar att jobba hemma för jag får så mycket gjort.

Zamba och jag sitter ute på framsidan, skuggsidan, och njuter av att man kan vara ute! Zamba jagar småkryp i den nyklippta gräsmattan. Klippte den idag för att röra på mig och komma ut en sväng mitt i allt sittande. Tror dock att Zamba gillade gräsmatten bättre med högt gräs där man verkligen kunde smyga.

När vi åker och handlar nästa gång så ska jag införskaffa en "hund-pinne" till! Den skruvar man ner i gräsmattan och sätter fast hunden, eller i detta fall katten i, så kan hon röra sig ute.
Har dock kommit på att det kunde vara smart med två såna så hon får en större yta att röra sig på.
Vi har försökt knyta snöre i olika saker, men det innebär att området blir ganska låst. Med två pinnar så kan man flytta dem efter tex skuggan, vilket gör saker smidigare.

Nu ska vi äta glass!

Inga kommentarer: