torsdag 14 augusti 2008

Favorit i repris, Not!

Sista resdagen denna vecka! Imorgon ska jag jobba hemma!

Igår var det dörrfel i Södertälje som gjorde tåget försenat sådär en kvart. Jag är verkligen inte road av att sitta och vänta på buss.

Kom hem, trött och sliten, förberedde för idag och skulle precis ta med Zamba på en prommis, så började det stört-regna och åska. Hon snosade lite runt gården innan det regnade som mest och passade på att sniffa efter igelkotten. Men sen blev det för blött, så vi gick in. Igelkotten verkade ha fått damm i nosen för den nös när vi var på väg in.
Lekte med fjädern inne istället och hon hade verkligen en massa energi.

I morse var hon återigen piggelin. Hon följde med mig överallt och skulle kolla vad jag pysslade med.
På morgonen så borstar jag henne en liten sund, så hon ska få mysa och inte känna sig bortglömd. När jag tog fram min egen hårborste i morse så ville hon absolut bli borstad. Det spelade ingen roll att jag visade och förklarade att det inte var hennes borste, hon tjatade om borstning. Jag kliade henne lite bakom örat med handen istället då gav hon sig för stunden, men kom galopperande när jag gick ut i vardagsrummet och närmade mig hennes borste.
Behöver jag säga att hon ÄLSKAR att bli borstad.

Inga kommentarer: