onsdag 20 augusti 2008

SJ= Sen järnvägstrafik!

Morr! Jag gillar verkligen inte SJ!
Det gör inte Magnus heller.

Igår blev tåget 1 timme försenat mellan Stockholm och Linköping. Sitter nu på tåget upp till Stockholm och vi är just nu 20 min sena.

Jag önskade att SJs ledning åkte varje dag i en vecka och svarade på frågor, förklarade varför det var förseningar och organiserade byten mm. Jag tror att de skulle vara ganska spaka när veckan var slut!

SJ och Banverket lämnar inte någon information om vad som är fel och varför. Det går alldrig att få svar på hur mycket sen man ska bli och ersättning för förlorad arbetstid kan man glömma.

Måste ändå säga att tågpersonalen jobbar på så gott de kan, man kunde önska att de skulle få information som de kan föra vidare till resenärer, men de gör så gott de kan. Jag förstår att de ibland är väldigt uppgivna eftersom de aldrig vet hur arbetsdagen kommer att se ut i form av förseningar och annat strul.

Jag hoppas verkligen att jag aldrig behöver pendla på detta sätt igen när jag slutar på mitt nuvarande jobb!

Inga kommentarer: