onsdag 13 augusti 2008

Tåg, Zamba och Igelkott

Igår var Magnus hjälte när han kom och hämtade mig vid tåget.

Jag fattade ingenting, för jag tyckte att tåget rullade på bra, tills vi kom till Norrköping, då var vi plötsligt 5 min sena. När vi lämnade Norrköping var vi 10 min sena och när vi kom till Linköping var vi ännu senare. Jag fattar verkligen inte hur SJ lyckas.

När vi kom hem regnade det ordentligt och det fortsatte hela kvällen, alltså blev det ingen promenad för Zamba. Hon fick möjligheten att lufta tassarna, men stannade på framsidan under tak och nosade efter igelkotten innan hon tyckte att det var för blött och kallt och gick in.

Vi lekte en hel del istället, men det märktes att hon hade behövt en promenad, för både igår kväll och i morse var hon piggare än vanligt. I morse var hon en riktig piggelin och tjatade en massa om att hon ville leka. Detta trots att hon vet att vi inte leker på morgonen, vi gosar och borstar lite.

Ikväll får jag väl hoppas att tågen är i tid och att det inte regnar så vi vi kan ta en ordentlig promenad.

1 kommentar:

Magnus Runesson sa...

Tåg i tid är ungefär lika sanolikt som en höna som lägger guldägg.