lördag 13 september 2008

Magnus på hög höjd!

Idag gjorde vi slag i saken och letade reda på en stege. Denna användes sedan av Magnus för att komma upp på taket.
Väl på taket så rensade han våra hängrännor och skrapade mossa från altantaket.


Jag assisterade genom att klättra upp på stegen och skrapa det sista från andra sidan.
När all mossa var lös så langade jag upp vattenslangen och satte mig sedan under taket och tittade på när Magnus tvättade rent taket och fick mossan att flyta ner i rännan. Ganska meditativt!

När baksidan var klar gav vi oss på framsidan, återigen gjorde Magnus det mesta klättrandet och jag assisterade som hinkhållare.

Medan Magnus lämnade tillbaka stegen, fixade jag kantarellsoppa med älgkorv och creme fraich! Gott!

Nu väntar nästa rensjobb, nämligen avloppet i duschen. Vi har haft fotbad ett tag när vi duschat och det är inte riktigt tanken.

Inga kommentarer: