fredag 12 september 2008

Äntligen helg!

Min vecka har mest bestått av sena tåg, möten och färdigställande av ett projekt, nästan.

I måndags kväll hade jag äran att hålla Zamba sällskap, då hennes matte var borta på lägerskola. Vi var ute en sväng i regnet, men hängde mest i soffan med hennes nya borste och fjäderleksak.
Vi buffades lite om utrymmet i soffan på natten, men jag hoppas hon hade lika trevligt som jag!

Tisdags kvällen spenderade jag återigen i huvudstaden, men då oxå med Zambas matte. Det blev en ganska lugn kväll eftersom hon var sliten från lägerskolan.

Onsdagen gick i mötenas tecken på jobbet. Först med en massa personal och sedan med min kollega för att göra klart det projekt vi har jobbat med sedan i Maj. Resultatet blev toppen!
Tåget var, som vanligt, sent så det blev mesta att duscha och sova när jag kom hem. Kramade naturligtvis en del på Magnus oxå! :-)

Torsdagsmorgonens tågresa var riktigt trevlig, då jag hade sällskap!
Vi pratade och åt frukost så resan gick väldigt snabbt!

Förmiddagen kantades återigen av möte, ett väldigt bra sådant, och sedan av en väldigt trevlig lunch med arbetskamraterna för att fira vår ena kollegas födelsedag!

Tågresan hem började inte bra, tåget var 25 min sent innan det ens kommit iväg. Felsökning på bromsar var det tydligen som tog tid. Och i och för sig uppskattar jag att det finns fungerande bromsar på tåget, men måste tågen ha tekniska fel i princip varje dag?!
Kom i alla fall hem så småningom och kunde mysa ner mig i soffan med Magnus!

Idag har jag jobbat hemma. Mitt jobb har bestått av att leta nummer till en ny lista jag ska ringa och mailkonversation med kollegor som kommit med input på projektet. Det är trevligt med mer erfarna kollegor, för man kan lära sig så mycket av dem! :-)

På eftermiddagen var det en stimma sol som Magnus och jag tog en promenad i!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ja, visst var det härlig sol ett tag i eftermiddags. När jag cyklade hem var det för varmt med svarta jeans. Men vid kvällspromenaden halv åtta var det riktigt kallt.
Hoppas att det blir mer sol i helgen!

Maria sa...

Såhär långt så har det varit lite av varje, nu är det mest mulet på vår sida av stan.