onsdag 15 oktober 2008

Ibland blir man enkelspårig

Det är spännande att man (jag) kan kan bli så absorberad av saker. Nyss var det ett spel jag har på min dator av kategorin pusselspel. Man ska skapa tre eller fler lika i en rad så försvinner den och man får poäng. Mitt spel heter Gweled, men det finns i många olik varinter. Ett annat spel jag kan fastna i är Frozen bubble!

Jag kan oxå bli absorberad av en bok. Om jag blir det så kan jag inte koncentrera mig på något annat, så det är lika bra att läsa klart boken.
Detta betyder att det inte är någon bra ide för mig att läsa innan jag ska somna, för är boken bra så kan jag inte sluta. Det spelar oftast ingen roll hur trött jag är.
När jag var yngre läste jag ofta innan jag skulle somna, men det slutade ibland med att jag bara sov någon timme innan det var dags att gå upp. Alltså var det bättre att sluta läsa på kvällen.

Nu är det lika bra att sluta skriva, annars blir jag väl sittande här alldeles för länge! :-)

Inga kommentarer: