lördag 31 januari 2009

Mer om Piglet

Piglet har betett sig lite underligt sedan i december, och det har bitvis blivit värre.
Jag har tittat runt på andra datorer, men jag gillar verkligen Pigelt. Alla kontakter sitter på bra ställen, han har lagom stor skärm och är förhållandevis tunn och smidig!

Alltså fick Magnus i uppgift att försöka ställa diagnos och se om han kan fixa Pigelt åt mig!
Minnet verkar det inte vara något fel på i alla fall, konstaterade Dr Magnus efter en serie tester igår.
Så nu håller han på att kopiera data så att han ska kunna installera om Pigelt.

Vi håller tummarna att det ska fungera, för det vore ledsamt att behöva byta ut honom, han är knappt 2 år och borde få chansen att hånga med ett tag till!

2 kommentarer:

Magnus Runesson sa...

BIOS:et är lätt förvirrat och verkar tyvärr inte blivit mindre förvirrat av un uppgradering. Så det är inte lätt att göra något åt.

Jag skall prova en ominstallation. Hoppas inte på allt för mycket då mycket tyder på hårdvaru/BIOS-problem.

Maria sa...

Hoppas tänker jag absolut göra!
Även fast jag vet att hela operationen kan gå fel, men jag tänker hoppas tills det är helt kört!