måndag 30 mars 2009

Återkoppling till tulpanrabatten

Ibland springer tiden iväg och jag inser att det var länge sedan jag bloggade. Både tråkigt, men också skönt att känna att man har saker att göra som inte innefattar att sitta framför dator.

Nu tänkte jag göra en återkoppling till kaffesumpen i tulpanrabatten. Hällde ju ut kaffesump i den för att se om det fungerade som spärr mot att katter gräver sönder den.

Resultatet är inte helt tillfredsställande, men verkar ha fungerat ok. Jag hällde ut kaffesumpen förra veckan och nu, en vecka senare syns det att en katt varit på besök, men det är inte lika sönderkrafsat som innan.

Kan det vara så att man måste fylla på med färsk kaffesump hela tiden? Det kan vara värt att prova eftersom jag ändå bara slänger den som blir.
Det har i och för sig varit snö några dagar, hur mycket det påverkar går ju inte att säga.

Inga kommentarer: