måndag 9 mars 2009

Mera blogg!

Så, då har jag gett mig ut på djupt vatten.......
Idag har jag börjat skriva på en engelsk blog!

Har funderat på det väldigt länge, men har egentligen inte kommit på vad jag i så fall skulle skriva om. Hade fått för mig att det behövde vara något annat än det jag skriver om i den svenska bloggen.

Igår kväll kom jag på att det ju inte alls behöver vara det. Tanken är ju att jag ska träna på att hålla engelskan på en bra nivå och då spelar det ju ingen roll vad jag skriver om, bara att jag skriver!

Alltså kommer den engelska bloggen vara lika rörig som den svenska, med saker som jag känner för att skriva om.

Har som sagt funderat på detta ett tag, men det som tippade mig över kanten var en blog jag hittade igår och blev helt absorberad av: monkeys on the roof
Hon använder språket på ett sån't otroligt sätt, det är en ren fröjd att läsa!

Inga kommentarer: