måndag 25 maj 2009

ComHem cirkusen fortsätter....

Idag åkte jag och min man till en butik för att köpa en inspelningsbar
box och teckna oss för ett abonnemang.
När de skulle hjälpa oss med abonnemanget i butiken fick de felmeddelande
som sa att vi redan hade ett abonnemang. Vi fattade ingenting.

Vi fick hjälp att fylla i ett papper som butiken skulle faxa till ComHem och
saken skulle på så sätt lösa sig.

När vi kom hem låg ett brev från Com Hem i brevlådan och i det ett kort
till en digitalbox och ett välkomstbrev. Nu blev vi ännu mer förvirrade!
Min man ringde och då konstaterade kundtjänst att de inte visste
varför det hade skickats ut.
Min man frågade då om det hängde ihop med ett gruppabonnemang och fick
ett luddigt ja på den frågan.

Gruppabonnemanget hade vi via bostadsrätts-föreningen i Linköping och på
något sätt hade ComHem fått för sig att vi skulle flytta med det till den nya adressen.
Kundtjänst sa att vi kunde slänga kortet och att vår nya beställning nog
skulle aktiveras snart, men hon kunde inte se den.

Min man bad kundtjänst att sätta sig ner och fundera på vad det är som
har gjort att allt har gått fel med våra beställningar hos ComHem, hon
mumlade något om att det skulle säkert vara bra.

Med internet var det så att de skickade ett modem till nya adressen, men
registrerade den på den gamla, detta tog 7 telefonsamtal att utreda.

En ljusning i denna djungel är att ComHem verkar läsa bloggar och att jag på så sätt fått en kommentar på mitt förra, inte så glada, inlägg.
Nu får jag bara hoppas att de sätter sig ner och funderar på vad som gått fel och hur de ska undvika samma fel igen.

På en gladare not så har vi nu nya fönster som är väldigt fina och väldigt ljuddämpande! Tyvärr är de smutsiga oxå, men det går ju att åtgärda!
Soffan är ihopskruvad och invigd och vi har ett nytt fint skrivbord och en massa ny, skoj förvaring i badrummet! Detta kommer bli riktigt toppen!

Inga kommentarer: