lördag 30 maj 2009

Dagarna som gått

Fingret mår helt ok, lite stelt men läker fint! Det behövde inga åtgärder, mer än högläge, tryck och lite vila. Nu bara ett plåster så jag inte river upp såret.

Redan torsdag kväll var jag ute med fingret, hängde med en kompis på derbyt AIK-Hammarby. Har aldrig varit på fotboll i så stor skala förut, mycket att titta på! Och då menar jag publiken för matchen var rätt medioker. Hammarby kunde inte hålla ihop spelet för fem öre, AIK lyckades pressa på lite och få in ett mål, men det var inte något snyggt, tajt spel, sepciellt onte som Hmmarby var som yra hönor.
Skoj att gå på match och få uppleva något nytt, även om jag inte håller på något av lagen! :-)

Fredagen gick åt till att fortsätta packa upp och organisera i lägenheten. En stor, alldeles för stor, del av dagen, gick åt att putsa de nya fönstren. Inte nog med att det sitter klisterlappar på dem, som knappt går bort, det visade sig att vår fönsterputs inte var så bra. Men efter att vi införskaffat ny sådan gick det mycket bättre. Imorgon väntar putsandet av de två fönster vi inte hann med igår.

Dagen har spenderats vid vatten! Saknade vatten så himla mycket när jag bodde i Linköping, så det var underbart att kunna sitta, på en "egen" udde och lyssna på vågorna idag när det var högsommarvärme. Värmen blir inte lika påträngande när man sitter vid havet. Och fötterna fick bada lite!
Mycket trevlig dag med lite förhandsfirande av morgondagen! :-)
Sol, vind och vatten gör att man sover gott på natten!

Inga kommentarer: