söndag 31 maj 2009

Jobbreklam!

Sista dagen i maj och högsommarvärme!

Imorgon börjar jag jobba på Storytel. Ser fram emot att börja jobba, att jag dessutom tycker produkten är toppen och kollegorna verkar trevliga gör ju inte saken sämre, men är samtidigt lite nervös, så som man är inför ett nytt jobb.

Jag har haft möjlighet att börja lyssna på ljudbok i mobilen nu under veckan och det är väldigt smidigt. Man surfar bara till http://www.storytel.se med mobilen och därifrån får man hjälp med hur man ska börja.
När man kommit igång har man sedan hela biblioteket i fickan vart man än går, om man inte glömmer mobilen hemma förstås, men vem gör det? :-)

Jag ser fram emot att lyssna varje dag till och från jobbet, nästan så det är lite för kort pendling.

Nog om jobb för idag, börjar jui nte förren imorgon! :-)

Idag har vi pysslat med lite allt möjligt i lägenheten. Det blir mer och mer klart! Kan dock konstatera att vi har alldeles för mycket saker och har lite svårt att välja mellan dem.Vi har lagt ner runtflyttandetf ör nu och ska känna och bo in oss lite mer innan vi packar upp det sista och rensar ut det som är för mycket.

Vi har planer på att bygga mer förvaring i hallen och det borde lösa en hel del av våra problem, men först en jobbpaus.

6 kommentarer:

Hans Persson sa...

Hur funkar det där rent praktiskt?

- Får jag trafikkostnader också?
- Kommer den ihåg var jag är?
- Kräver det vissa telefonmodeller?

Maria sa...

Man laddar ner en spelare i telefonen och sedan strömmar man ner boken i mobilen.
Spelaren har bokmärke, så ja den kommer ihåg vilka böcker du lyssnar på och var du är i boken!

Ja, det finns mobiler som är testade och funkar bättre än andra allt finns att läsa på www.storytel.se och där kan man oxå se att om man har någon av de stora operatörerna är datatrafiken gratis!

Hans Persson sa...

Hm. HTC fanns inte ens med som telefonmärke i listan, så det verkar kört. Nåväl; jag lär snart behöva skaffa en ny telefon, den här är jobbets.

Maria sa...

Sant, HTC telefon och Iphone fungerar inte i dagsläget. Men en ny telefon är väl alltid skoj!

Hans Persson sa...

Mjo, kanske det. Fast den modellen jag tror att jag vill ha är inte släppt än...

Maria sa...

Då blir det ju naturligtvis svårare.