söndag 24 maj 2009

Tummen upp till SJ!

Förra veckan, innan vi hade hunnit flytta, hade jag ett ärende i huvudstaden. Jag och SJ har en lite knackig relation, men jag gillar ju egentligen att åka tåg, så det blev tåg även denna gång.

Allt verkade fungera klock-rent ända tills vi nästan var framme i Järna, då visade det sig att det hänt en olycka i Flemingsberg. SJ kan ju inte veta att det ska hända en olycka, men kontentan av det hela blev att jag kom upp till huvudstaden nästn 1 ½ timme senare än jag skulle.

Redan samma kväll så skikade jag in en ansökan om att få ersättning från SJ eftersom jag blev sen. Ansökan fyller man i på SJs hemsida och skickar, det brukar gå väldigt smidigt. Även denna gång fick jag ett mail med ett ärendenummer och ett meddelande om att de ska handlägga ärendet så snart de kan.

Så gick det någon dag och det damp ner ett mail i min inbox. Det var SJ som konstaterade att de fått ett tomt meddelande av mig och undrade om det var så att jag hade ett ärende.
Visst hade jag det och skrev ner alla uppgifter igen och mailade. Någon dag senare fick jag en bekräftelse på ersättning!

Vaför skriver jag nu detta? Jo, vi har den senaste tiden råkat ut för att saker har strulat, tex att telefonsamtal till ComHem brutits, inte fått svar på meddelanden som skickats via formulär på nätet mm.

SJ är de första som faktiskt har hört av sig och konstaterat att jag troligtvis ville något!

Vad gäller ComHem så fick vi senare bekräftat att de hade vårt telefonnummer, men de valde att inte ringa tillbaka, trots att samtalet bröts mitt i en konversation. Istället fick vi spendera ytterligare 20 min i telefonkö för att komma fram till en ny person och dra hela ärendet igen.

Skäms ComHem och heder åt SJ!

1 kommentar:

Samuel Garlöv sa...

Hej,

Tråkigt att höra att du inte fick den hjälp du behövde från oss.
Jag ber om ursäkt för detta. Vi arbetar hela tiden med att utveckla och förbättra vår kundservice för framtiden.

Har ligger läget nu? Har ni fått hjälp med problemet?

Med vänliga hälsningar,

Samuel Garlöv
Com Hem
samuel.garlov@comhem.com