söndag 28 juni 2009

Sol i huvudstaden!

Sommaren har kommit! Sommar i huvudstaden är oslagbart!

I fredags hämtade vi två glada 13-åringar på centralen och sedan blev det full fart!
Till middag första kvällen blev det Poffertjes, förberedda av mig och till stor del stekta av mina två hjälpkockar!

Lördag morgon jagade vi upp tjejerna lite för tidigt, tyckte dom just då, lagom för att vi skulle hinna med allt som var planerat tyckte vi!
Vi började med Gamla stan och city. Efter det var det lunch och därefter åkte vi till Gröna Lund. Det var första gången på Grönan för dem båda och det verkade på dem som de kan tänka sig att åka tillbaka! :-)

Imorse var vi alla lite slitna efter gårdagen, men det goda humöret var det inget fel på!
Vi vinkde av dem på Centralen på förmiddagen och har hört att de nu är hemma igen.

En väldigt kul helg med många skratt! :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va kul det låter, tack för en trevlig lunch tillsammans
mamman

Camilla sa...

Vi tog med dom för ett dopp på badplatsen när vi hämtat dom på tåget. De verkar mycket nöjda och bara lite trötta. Kul present!

Rebecka sa...

Hejsan! :)

Jag googlade på "museologi"/"museolog" och kom in på din blogg. Jag funderar på att söka till Museologiprogrammet och skulle tycka att det var roligt med lite "insiderinformation" :) Om du har lust och har möjlighet, skulle jag bli jätteglad om du ville skriva ett mejl till mig och berätta lite om hur du upplever yrket.

Mvh
Rebecka
religav@hotmail.com