söndag 4 oktober 2009

Mycket skoj på gång!

Det finns så mycket skoj att göra när man bor i en storstad!

Nu i helgen har vi haft besök av familj från Linköping och vi har både shoppat på stan och hunnit med Östasiatiska museet!
Trots att huvudstaden inte visade sig från sin bästa väder-sida, hade vi väldigt trevligt!

För några år sedan fick Magnus ett besök på Franska gastronomi-dagen i Stockholm i present av sina föräldrar. Jag fick också följa med och vi provade oss igenom franska viner och ostar och lärde oss mycket om båda!
I år tyckte vi det var dags att gå igen, för det händer ju saker på vinfronten hela tiden. Alltså något att se fram emot om några veckor!

Senare i oktober ska vi gå och se Walking with dinosaurs med vänner! Det ser jag verkligen fram emot. När jag var lite var jag väldigt intresserad av dinosar, som nog de felsta barn är under en period. Visserligen tog jag en liten annan bana genom att bli museolog/arkeolog men dinosar har fortsatt att farsinera. Nu har får man se rörliga kopior av dem och inte bara skelett, vem kan säga nej till en sån chans?!

När jag ändå var igång så passade jag på att boka biljetter till Globes Lucia-konsert. Det är en tradidtion sedan jag självg gick i musikklass och var med i Globen! Det var hemskt kul att vara med i Globen, men det är väldigt skönt att gå dit som besökare och bara njuta också!
Förra året var det ingen konser, så det ska bli kul att gå i år!

Det finns mycket roligt att se fram emot, vilket känn bra en grå och regning höstdag som denn!

Inga kommentarer: